ANALIZA TRENDÓW I TWORZENIE MODELI BIZNESOWYCH PRZYSZŁOŚCI
Opis studiów. Analiza trendów i tworzenie modeli biznesowych przyszłości to studia podyplomowe, których zadaniem jest kształcenie w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji związanych z projektowaniem produktów i usług z wykorzystaniem trendów. Studia łączą analizę trendów z tworzeniem nowoczesnych modeli biznesowych. Celem studiów podyplomowych jest wykształcenie umiejętności zarządzania zmianą z wykorzystaniem trendów oraz zastosowania metod projektowych do wdrażania innowacyjnych produktów i usług.
Kształcenie na studiach podyplomowych Analiza trendów i tworzenie modeli biznesowych przyszłości będzie realizowane za pomocą metod projektowych. Zajęcia będą miały charakter praktyczny i warsztatowy. Uczestnicy będą pracować w zespołach projektowych i z wykorzystaniem metod oraz narzędzi projektanckich. Kształcenie będzie przebiegać zgodnie z procesem projektowania usług, od etapu badawczego, do fazy opracowania strategii implementacji rozwiązań.
Integralnym elementem kształcenia będzie praca z interesariuszami zewnętrznymi. Studenci będą pracować nad przygotowaniem konkretnych rozwiązań dla konkretnych firm i instytucji. Proces edukacyjny będzie odbywał się we współpracy z interesariuszami i pod nadzorem opiekunów projektów.
Zadaniem studiów podyplomowych Analiza trendów i kształcenie modeli biznesowych przyszłości jest również kształcenie w zakresie kompetencji kluczowych. W trakcje procesu kształcenia studenci zdobędą kompetencje w obszarze aktywnego uczenia się, rozwiązywania złożonych problemów, krytycznego i analitycznego myślenia, pracy zespołowej, kreatywności, tworzenia idei, wnioskowania oraz elastyczności.
Studia podyplomowe Analiza trendów i tworzenie modeli biznesowych przyszłości są skierowane do zespołów i osób, które w pracy zawodowej zajmują się zarządzaniem zmianą, wprowadzaniem innowacji, przygotowywaniem strategii rozwoju oraz tworzeniem produktów i usług. Uczestnikami studiów podyplomowych mogą zostać projektanci produktów i usług, analitycy, managerowie, pracownicy działów obsługi klienta, specjaliści biznesowi, pracownicy administracji, specjaliści w zakresie marketingu i komunikacji oraz pracownicy działów r&d.
Czas trwania. Studia mają charakter dwusemestralny, a cykl kształcenia obejmuje ok 200 godzin (30 pkt. ECTS).
Organizacja studiów. Studia podyplomowe trwają jeden rok, obejmują 12-14 zjazdów, odbywają się w soboty i niedziele. Zjazdy odbywają się dwa razy w miesiącu. Studia realizowane są stacjonarnie.
Warunki zaliczenia. Warunkiem ukończenia studiów jest przygotowanie zespołowego projektu, przedstawienie go w formie raportu projektowego oraz obrona raportu przed komisją egzaminacyjną.
Rekrutacja. Rekrutacja na studia podyplomowe Analiza trendów i tworzenie modeli biznesowych przyszłości wymaga dostarczenia następujących dokumentów:
- Podania o przyjęcia na studia,
- Kserokopii dyplomu ukończenia studiów I lub II stopnia – oryginał do wglądu,
- Kserokopii dowodu osobistego – oryginał do wglądu),
- Dwóch aktualnych, podpisanych zdjęć,
- Potwierdzenia wniesienia opłaty wpisowej w wysokości 50 zł
Program zajęć (założenia).
OBSZAR | ZAKRES PROBLEMOWY | PRZEDMIOTY (przykładowe) |
Badawczy | Badania etnograficzne,
Badania użytkowników, Analiza procesów, Analiza strategiczna, Psychologia społeczna, Analiza kontekstowa, Proces projektowy. |
1. Zarządzanie procesem projektowym,
2. Wprowadzenie do analizy trendów, analiza strategiczna
3. Etnografia i badania jakościowe a badania użytkowników,
4. Psychologiczne aspekty pracy z biznesem- mentoring biznesowy,
|
Analityczny | Skanowanie/ wyszukiwanie informacji i danych,
Analiza danych, Narzędzia w analizie trendów, Synteza danych, Mapowanie danych, Prezentacja danych/Storytelling danych, Futures thinking, Przygotowanie scenariuszy rozwoju. |
5. Dane i ich wykorzystanie w procesie projektowym: storytelling danych
6. Praktyczna analiza trendów,
7. Future thinking – Tworzenie scenariuszy rozwoju
8. Mapowanie kodu kulturowego
|
Kreacyjny | Działania kreatywne,
Metody i narzędzia kreatywne, Zabawy kreatywne. |
9. Warsztat kreatywny |
Wdrożeniowy | Zarządzanie zmianą w firmach i przedsiębiorstwach,
Modele biznesowe, Prototypowanie, Testowanie prototypów, Analiza finansowa, Zarządzanie projektami, Analiza ryzyk, Marketing, Implementacja rozwiązań. |
10. Zarządzanie innowacją/designem w firmach
11. Modele biznesowe
12. Prototypowanie: Ścieżka klienta i service blueprint, testowanie.
13. Opłacalność finansowa przedsięwzięcia,
14. Marketing
15. Skuteczna komunikacja i budowanie relacji biznesowych |