Administracja publiczna SP
Studia są adresowane do pracowników urzędów administracji publicznej różnego szczebla i wszystkich służb publicznych, osób na stanowiskach kierowniczych oraz zamierzających wzbogacić dotychczasową wiedzę zawodową, a także osób zamierzających ubiegać się o pracę na różnych stanowiskach w instytucjach administracji publicznej.
Program kształcenia został ukierunkowany na umożliwienie absolwentom wyższych uczelni nabycie niezbędnej wiedzy dotyczącej funkcjonowania i roli administracji publicznej różnych szczebli w Polsce w świetle uwarunkowań wynikających z członkostwa w Unii Europejskiej.
Absolwenci studiów są wyposażeni w wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do zaangażowanego uczestnictwa w lokalnym życiu gospodarczym, społecznym i politycznym. Mogą uzyskać zatrudnienie w organizacjach non profit, w firmach działających na rynku zamówień publicznych, w urzędach marszałkowskich, wojewódzkich, samorządowych jednostkach organizacyjnych, starostwach powiatowych i jednostkach organizacyjnych urzędów gmin.
Przedmioty (m.in.):
- Socjologiczne koncepcje administrowania
- Zarządzanie mieniem publicznym
- Socjologia organizacji
- Administracja państwowa i samorządowa
- Społeczno–ekonomiczne warunki funkcjonowania sektora publicznego
- Integracja europejska – prawo i instytucje europejskie
- Współpraca zagraniczna samorządów
- Podstawy prawa administracyjnego
- Zarządzanie i organizowanie kapitału społecznego
- socjologia społeczności lokalnych i regionalnych
- Postępowanie administracyjne
- Dokumenty urzędowe